CUPRINS
- 00 - Hour of code (1)
- 00 - LECTII STIINTE (2)
- 00 - Literatura in Sway (1)
- 00 - Micro:bit (4)
- 00 STIINTE - clasa a XII-a - specializarea filologie (1)
- 00 STIINTE- clasa a XI-a specializarea filologie (1)
- 00- Microsoft activities at school (9)
- 00- proiecte TIC clasa a XI-a stiintele naturii (1)
- 01-obiective (2)
- 03-formare profesionala- burse (9)
- 04-revista INFO-TIME (3)
- 07- proiectul european NANOYOU (3)
- 08-participari ale elevilor (3)
- 09- exemple lectii TIC (2)
- 10-evenimente TIC (2)
- 12-revista SensuriDeGeneratie (1)
- 13 - extrascolare (3)
- 14 - eTwinning (2)
- 15 - proiecte europene (4)
- 16- STEM Discovery week 2018 (1)
- INDUCAS (2)
marți, iulie 5
Sous le ciel de Paris
Au participat 22 de cursanţi din Bulgaria, Suedia, Germania, Grecia, Irlanda, Polonia, Portugalia, Spania, Belgia şi România.
Acest curs a fost finantat din fondurile oferite de Comisia Europeana prin programul Invatare pe tot parcursul vietii si din fonduri FSE.
Organizarea stagiului a fost impecabilă, iar cei care au susţinut activităţile de curs şi cele culturale au dat dovadă de un inalt profesionalism. Cursurile au fost interactive, interdisciplinare, foarte interesante,extrem de benefice pentru pregătirea mea profesională, iar exerciţiile practice au dezvoltat abilitaţi şi deprinderi noi.
Cursul a fost format din trei tipuri de activităţi:
• Prezentări despre astronomie în general, spectroscopie, cosmologie şi gaurile negre, exoplanete şi web-site-ul EU-HOU;
• Activităţi practice: asamblarea unui gagileoscop, construirea unui spectroscop, iniţiere în observările on-line, iniţiere în radio-observările on-line
• Exerciţii TIC: măsurarea distanţelor în univers, antimaterie şi traiectorii în galaxie, cratere şi ciocniri, detectarea exoplanetelor folosind software-ul SalsaJ;
• Accesarea materialelor didactice de pe web-site-ul EU-HOU.
SalsaJ este un software dezvoltat special pentru proiectul EU-HOU. conceput pentru a fi uşor de instalat şi folosit de elevi si profesori. Acesta permite elevilor să afişeze, să analizeze şi să exploreze imagini astronomice reale. SalsaJ permite elevilor şi profesorilor să studieze propriile observaţii în acelaşi mod în care o fac oamenii de ştiinţă ducând la acelaşi tip de descoperiri, care produc entuziasm.
Au fost organizate trei evenimente interculturale si sociale:
• vizită la Observatorul din Sorbona; este un vechi observator astronomic situat pe acoperişul Sorbonei; activitatea acestuia este asigurată de voluntari - membri ai Societăţii Astronomice din Franţa;
• vizită la Observatorul din Paris care este un centru de cercetare în astronomie şi astrofizică.
• vizită la Liceul Louis le Grand care este o instituţie de invăţământ public, de excelenţă, la care au fost elevi si scriitori celebri ca Molière, Voltaire, Hugo. De asemenea Pompidou, Giscard d'Estaing, Chirac, cu toţii preşedinţi ai Republicii, au fost elevi la Louis-le-Grand.
Liceul găzduieşte un muzeu ştiinţific care posedă o multitudine de aparate unele funcţionabile şi astăzi.
Ca activităţi rezultante din nevoile specifice şcolii mele , mai ales pentru stimularea motivaţiei studierii matematicii şi a ştiinţelor de către elevi, voi iniţia activităţi care au ca suport pedagogic materialele prezentate la curs :
• acţivităţi de învăţare folosind mijloacele TIC cu software-ul SalsaJ (determinări de distanţe);
• activităţi de învăţare folosind observările on-line şi materialele didactice primite ;
• activităţi extracurriculare de observări astronomice folosind Galileoscopul.
Materialele oferite sunt de un real folos . Astfel Galileoscopul , primit de la organizatori, este un instrument asemănător celui folosit de Galileo Galilei şi deci este un material didactic minunat pentru a trezi entuziasmul descoperirilor ştiinţifice la elevi.
La fel şi celelalte materiale, tipurile de exerciţii propuse sunt utile în dinamizarea activităţilor de predare-învăţare.
luni, octombrie 25
sâmbătă, septembrie 25
SPICE- a doua intalnire

In perioada 17-19 septembrie 2010 profesori şi experţi în domeniul educaţiei din 16 tari participante s-au întâlnit pentru a doua oară pentru a discuta şi analiza practicilor pedagogice inovatoare în matematică, ştiinţe şi tehnologie la proiectul SPICE.
În cadrul întâlnirii, care a avut loc la Lisabona, experţii şi profesorii au lucrat la definirea modalităţii de testare in clasa a exemplelor de bune practici care au fost selectate în cadrul reuniunii anterioare de la Bruxelles. În timp ce experţii ştiinţele educaţiei au discutat criteriile de evaluare, profesorii lucrand în grupuri mici, concentrându-se asupra unei iniţiative specifice.
Profesorii participanţi se pregătesc în prezent pe scară largă pentru aplicareaacestor exemple de buna practica la clase, ca după această întâlnire doilea vor discuta reciproc cu privire la punerea în aplicare a acestora, folosind platforma educationala Moodle.
Aceste bune practici vor fi testate în şcoli din întreaga Europă din ianuarie 2011 până în aprilie 2011. Rezultatele vor fi analizate şi partajate în viitoarele reuniuni SPICE, la scoala de vara din vara viitoare de la Praga.
SPICE este realizat de către European Schoolnet (EUN), împreună cu Direcção Geral de Inovação e Desenvo (DGIDC) din Portugalia şi Dum sluzeb MSMT zahranicnich din Republica Cehă. SPICE este finanţat în cadrul Comisiei Europene Programul de învăţare continuă (DG Educaţie şi Cultură).
Pentru informaţii suplimentare:
joi, septembrie 9
proiecte e-Twinning
Magic experiments in the real world
(Clik pentru vizualizare)
Proiectul a primit e-Twinning Quality Label in octombrie 2010

* Obiective: Eliminarea frontierelor şi crearea unei clase virtuale cu studenţii europeni care lucrează împreună şi în curs de dezvoltare un proiect real. Prezentari de şcoli, produse create de elevi, filme cu experimente, articole cu detalii despre acestea, vor fi publicate pe revista web proprie a acest proiect. Acesta va primi un spaţiu cu un conţinut educaţional de valoare.
* Procesul de lucru:

1. Elevii vor forma grupuri de lucru în fiecare clasă de trei sau patru membri.
2. Fiecare grup de lucru va selecta două sau trei teme si experimente.
3. Fiecare grup dezvoltă experimentele si temele selectate. Elevii vor face fotografii şi clipuri video care vor însoţi explicaţiile de experimente.
4. Elevii vort fi jurnalişti, vor edita articole cu experimente realizate pe revista web a proiectului. Aceste articole vor fi trimise spre aprobare profesorilor-editori, care apoi le pot publica
5. Elevii vor organiza o expoziţie în şcoală cu proiectii de filme, broşuri, afişe şi alte materiale pentru a promova munca lor şi rezultatele proiectului.
* Rezultatele asteptate: Elevii vor înţelege mai bine fenomenele fizice şi chimice în experimente; vor folosi spaţiul virtual eTwinning să colaboreze şi să comunice cu colegii de lucru de grup şi partenerii de proiect din ţările participante, isi vor îmbunătăţi abilităţile lor în domeniul TIC, vor învăţa să utilizeze tehnologii Web 2.0 ; vor dezvolta abilităţile de scriere si citire în limba engleză.