duminică, septembrie 29

PROIECT COMENIUS  MULTILATERAL
„SCIENCE AROUND US ALONG HISTORY„
Coordonator: prof. Nadia CÎRCU

SUMAR
Proiectul este destinat pentru a face elevii conștienți de influența  științei asupra vieții lor de zi cu zi. În acest spirit, în, se vor promova următoarele:
I. Activități cu caracter științific, cu rădăcini istorice adânci, care vor fi elaborate de către fiecare școală
II. Activități de tipul matematic-statistic. Studiul mediului din fiecare sat,  oraș sau cartier realizat de către elevi, folosind datele de la măsurile deja întreprinse de către organizațiile oficiale sau instituțiile care se ocupă de mediu.
III. Alte activități menite să promoveze cunoașterea sau mijloacele de investigare și cercetare științifică a instituțiilor care fac parte din zona geografică a fiecărei școli partenere.
Considerăm proiectul nostru de a fi necesare, deoarece:
  • ·         va contribui la îmbunătățirea cunoștințelor științifice a elevilor în toate școlile participante.
  • ·         va ajuta elevii să învețe modul în care subiectele de mediu alese pentru acest proiect sunt gestionate de către instituții oficiale din diferite țări.
  • ·         va ajuta să fie conștienți de modul în care activitatea de cooperare elaborată de diferite instituții, dă rezultate mult mai mari decât cele realizate de către fiecare în parte.
  • ·         va îmbunătăți competențele lingvistice și științifice ale elevilor, precum și abilitățile de comunicare în alte limbi vorbite în Uniunea Europeană.
  • ·         va permite să învețe noi posibilități de formare cu caracter personal (studii universitare) și formarea pentru o viitoare carieră (locuri de muncă și de a lucra în legătură cu știința, utile pentru viitorul lor).
  • ·         va face posibil ca centrele de învățământ participante să fie în contact cu instituțiile responsabile de controlul mediului în orașele respective.
  • ·         va facilita, de asemenea, relațiile tranzacționale între instituțiile de mediu din diferite țări.
  • ·         va face ca elevii sa se simtă cetățeni europeni, care să se respecte și  să recunoască valoarea de cunoaștere și de muncă realizate în alte țări europene.
  •  


OBIECTIVELE PRINCIPALE :
·         Să recunoască valabilitatea metodelor științifice de-a lungul istoriei .
·         Îmbunătățirea cunoștințelor elevilor prin activități de investigare și cunoștințe aplicate , care vor fi dezvoltate în fiecare dintre orașele  participante .
·         Noi oportunități pentru studii viitoare si parcursul profesional , în cadrul Uniunii Europene .
·         Aducerea liceelor în contact cu instituțiile științifice .
·         Promovarea schimbului de elevi.
·         Îmbunătățirea competențelor lingvistice și de comunicare ale elevilor în diferite limbi ale Uniunii Europene .
·         Depășirea stereotipurile legate de țările partenere și culturile diferite.

OBIECTIVE SECUNDARE :
- Partajarea modelelor de investigație, de control a mediului.
- Implicarea elevilor în organizarea proiectului și in design activităților.
- Îmbunătățirea abilităților IT .
- Îmbunătățirea capacității de lucru in echipe multinaționale.
Pentru atingerea acestor scopuri și / sau obiective , vor fi propuse următoarele subiecte :
1 º . Măsurarea razei pământului și construirea de un cadran solar .
2 ° . Controlul mediului în fiecare oraș .
3 º . Aplicații de investigație și științifice desfășurate în prezent în zona ale țărilor participante .

Activitățile desfășurate de către elevi vor varia în funcție de obiective diferite și / sau obiective :
-            Pentru primul subiect , accentul va fi pus pe experimentare, ca elevilor li se cere să măsoare declinarea solară, după metoda Eratostene .
-            Pentru al doilea subiect , elevii participanți vor comunica cu instituțiile din orașele respective responsabile de controlul de mediu. Folosind datele , acestea vor dezvolta un studiu statistic potrivit pentru tema aleasă de către centrele de participante .
-            Pentru al treilea subiect , vom promova studiul și vizita la centrele de cercetare și / sau științifice , în fiecare dintre orașele participante .

Elevii vor lucra  în coordonarea tuturor lucrărilor, in 3 echipe distincte:
o    Echipa Digitală: Responsabilă de susținerea site-ului ca mijloc de schimb de informații digitale a proiectului. Elevii vor fi responsabili de a da electronic un back-up la diferitele linii ale proiectului.
o Echipa Experimentală: Responsabilă de pregătirea experimentului  privind măsurarea razei Pământului și montarea unui ceas solar.
o    Echipa de mediu: se vor căuta informații despre instituțiile responsabile de controlul de mediu, în diferite orașe, în scopul de a decide ce sondaj statistic vor fi folosite în cadrul proiectului.
o    Echipa Cercetare științifică: Responsabilă de căutarea de școli în care se dezvoltă cercetări științifice fiecare regiune a partenerilor pentru a fi incluse în proiect și să le facă publice.


Profesorii vor lucra în fiecare echipă și vor îndruma elevii, în scopul de a îndeplini obiectivele diferite din cadrul proiectului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu