PROIECT COMENIUS
MULTILATERAL
„SCIENCE AROUND US ALONG HISTORY„
Coordonator: prof.
Nadia CÎRCU
SUMAR
Proiectul este destinat pentru a face elevii conștienți de influența științei asupra vieții lor de zi cu zi. În
acest spirit, în, se vor promova următoarele:
I. Activități cu caracter științific, cu rădăcini istorice adânci, care vor
fi elaborate de către fiecare școală
II. Activități de tipul matematic-statistic. Studiul mediului din fiecare
sat, oraș sau cartier realizat de către elevi,
folosind datele de la măsurile deja întreprinse de către organizațiile oficiale
sau instituțiile care se ocupă de mediu.
III. Alte activități menite să promoveze cunoașterea sau mijloacele de
investigare și cercetare științifică a instituțiilor care fac parte din zona
geografică a fiecărei școli partenere.
Considerăm
proiectul nostru de a fi necesare, deoarece:
- · va contribui la îmbunătățirea cunoștințelor științifice a elevilor în toate școlile participante.
- · va ajuta elevii să învețe modul în care subiectele de mediu alese pentru acest proiect sunt gestionate de către instituții oficiale din diferite țări.
- · va ajuta să fie conștienți de modul în care activitatea de cooperare elaborată de diferite instituții, dă rezultate mult mai mari decât cele realizate de către fiecare în parte.
- · va îmbunătăți competențele lingvistice și științifice ale elevilor, precum și abilitățile de comunicare în alte limbi vorbite în Uniunea Europeană.
- · va permite să învețe noi posibilități de formare cu caracter personal (studii universitare) și formarea pentru o viitoare carieră (locuri de muncă și de a lucra în legătură cu știința, utile pentru viitorul lor).
- · va face posibil ca centrele de învățământ participante să fie în contact cu instituțiile responsabile de controlul mediului în orașele respective.
- · va facilita, de asemenea, relațiile tranzacționale între instituțiile de mediu din diferite țări.
- · va face ca elevii sa se simtă cetățeni europeni, care să se respecte și să recunoască valoarea de cunoaștere și de muncă realizate în alte țări europene.
OBIECTIVELE PRINCIPALE :
·
Să
recunoască valabilitatea metodelor științifice de-a lungul istoriei .
·
Îmbunătățirea
cunoștințelor elevilor prin activități de investigare și cunoștințe aplicate ,
care vor fi dezvoltate în fiecare dintre orașele participante .
·
Noi
oportunități pentru studii viitoare si parcursul profesional , în cadrul
Uniunii Europene .
·
Aducerea
liceelor în contact cu instituțiile științifice .
·
Promovarea
schimbului de elevi.
·
Îmbunătățirea
competențelor lingvistice și de comunicare ale elevilor în diferite limbi ale
Uniunii Europene .
·
Depășirea
stereotipurile legate de țările partenere și culturile diferite.
OBIECTIVE SECUNDARE :
- Partajarea
modelelor de investigație, de control a mediului.
-
Implicarea elevilor în organizarea proiectului și in design activităților.
- Îmbunătățirea
abilităților IT .
- Îmbunătățirea
capacității de lucru in echipe multinaționale.
Pentru
atingerea acestor scopuri și / sau obiective , vor fi propuse următoarele
subiecte :
1 º .
Măsurarea razei pământului și construirea de un cadran solar .
2 ° .
Controlul mediului în fiecare oraș .
3 º .
Aplicații de investigație și științifice desfășurate în prezent în zona ale
țărilor participante .
Activitățile
desfășurate de către elevi vor varia în funcție de obiective diferite și / sau
obiective :
-
Pentru
primul subiect , accentul va fi pus pe experimentare, ca elevilor li se cere să
măsoare declinarea solară, după metoda Eratostene .
-
Pentru
al doilea subiect , elevii participanți vor comunica cu instituțiile din
orașele respective responsabile de controlul de mediu. Folosind datele ,
acestea vor dezvolta un studiu statistic potrivit pentru tema aleasă de către
centrele de participante .
-
Pentru
al treilea subiect , vom promova studiul și vizita la centrele de cercetare și
/ sau științifice , în fiecare dintre orașele participante .
Elevii
vor lucra în coordonarea tuturor
lucrărilor, in 3 echipe distincte:
o
Echipa Digitală: Responsabilă de susținerea site-ului ca mijloc de
schimb de informații digitale a proiectului. Elevii vor fi responsabili de a da
electronic un back-up la diferitele linii ale proiectului.
o Echipa Experimentală: Responsabilă de pregătirea
experimentului privind măsurarea razei
Pământului și montarea unui ceas solar.
o
Echipa de mediu: se vor căuta informații despre instituțiile
responsabile de controlul de mediu, în diferite orașe, în scopul de a decide ce
sondaj statistic vor fi folosite în cadrul proiectului.
o
Echipa Cercetare științifică: Responsabilă de căutarea de școli în
care se dezvoltă cercetări științifice fiecare regiune a partenerilor pentru a
fi incluse în proiect și să le facă publice.
Profesorii
vor lucra în fiecare echipă și vor îndruma elevii, în scopul de a îndeplini
obiectivele diferite din cadrul proiectului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu